Cunoscuta firmă Rinspeed va prezenta în cadrul Salonului de la Geneva un automobil construit „în întregime” din plastic. Este vorba, de fapt, despre un material transparent, care vă este cunoscut – cu siguranță – sub numele de Makrolon. Îl puteți găsi și la noi, în magazinele de bricolaj, fiind întrebuințat adesea ca înlocuitor al sticlei în amenajarea de terase, cabine de duș, paravane sau acoperișuri…
Totul sună foarte prozaic pînă vedeți filmulețul de mai jos.
[youtube WGWZ9veQ54E nolink]
Cîteva detalii
Unii comentatori au remarcat forma de trabuc. Ba chiar au văzut în acest automobil-concept nimic altceva decît un nou simbol falic. Jurnaliști de specialitate au avut ocazia să se întoarcă în timp, etalîndu-și cunoștințele cu privire la legendarele mașini de curse Auto-Union, din prima jumătate a secolului trecut. Faptele sînt următoarele:
Exasis a fost proiectat de către creatorul elvețian de automobile Frank M. Rinderknech (Rinspeed), în colaborare cu inginerii mecanici de la Esor și cu specialiștii companiei Bayer Material Science AG. Intenția a fost aceea de a construi o mașină transparentă pentru a marca cea de-a 30-a aniversare a firmei Rinspeed. Caroseria din Makrolon, material furnizat de Bayer Material Science, a fost modelată de către elvețienii de la Mecaplex. Pentru tenta gălbuie sînt responsabili nemții de la KRD. Șasiul este confecționat din aluminiu. Scaunele constau fiecare din 12 „coaste” de Makrolon – asemenea unui torace uman. Pînă și instrumentarul de bord este transparent, touch-pad-urile fiind realizate tot din Makrolon, acoperit cu un strat conductor de Baytron, produs de H.C. Stark.
Motorul (Weber) este și el ultra-ușor. De fapt, toată mașina nu cîntărește decît 750 kg. Grupul propulsor funcționează pe bază de bioetanol și produce 150 CP cu ajutorul a numai doi cilindri. Am făcut și noi calculul: 1 CP la fiecare 5 kg de mașină… Jantele sînt nemțești – AEZ – cu cinci spițe, sudate. Chiar și în masa jantelor au fost încorporate bucăți de Makrolon, ca niște mici ferestre. Pentru a consemna și acest ultim aspect: anvelopele sunt Pirelli High-Performance P Zero de 22 de țoli.
Nu avem nici o șansă să o vedem pe stradă. Exasis reprezintă însă o importantă declarație de intenție: materialele plastice încearcă să-și facă loc pe planșetele proiectanților de automobile. Era inevitabil.